Відправляю...

Алтіма на Investor Day Central & Eastern Europe 2010 у Києві

09.11.2010

28 - 29 жовтня 2010 року в Києві в музейному комплексі «Музейний Арсенал» відбулася конференція Investor Day Central & Eastern Europe 2010 (IDCEE), що є одною з найбільш значущих подій в співтоваристві інвесторів і стартапів Центральної та Східної Європи.

Менеджер проектiв "Алтiми" Вікторія Ліман побувала на конференції та розповідає про неї в нашому блозі:

Метою цієї конференції було об'єднання ідей творців стартапів та накопичених знань провідних експертів з оцінкою їх інвесторами та венчурними капіталістами. У цьому учасникам допомогли проведені заходи, презентації, панельні дискусії і просто знайомства з потенційними партнерами в холі за чашкою кави.

Конференцію відкривали подружжя Тігіпко - Вікторія Тігіпко виступала співорганізатором заходу. Вона ж, до речі, є директором венчурного фонду TA Venture по країнах СНД. За її інформацією, сьогодні розробкою програмного забезпечення в Україні займається понад 50 тис. людей, а наша країна входить до п'ятірки найбільших країн - виробників програмного забезпечення. В Україні в рік проводиться програмного забезпечення приблизно на 1 млрд. дол., При цьому 70% від виробленого йде на експорт.


Вікторія Тігіпко на Investor Day CEE 2010. Фото Наталії Іщенко

Програма конференції була розділена на 2 дня. Перший день був присвячений презентації творцями своїх стартапів для потенційних інвесторів, а другий день був виділений для проведення тематичної конференції, де я і побувала.

Відкривали конференцію провідні фахівці в області венчурного капіталізму - Тім Дрейпер (Tim Draper, DFJ) і Марк Льюїс (Marc Lewis, Deloitte).

Тім озвучив всім давно відомі принципи ведення бізнесу, в тому числі і як новачку знайти свого інвестора. Нічого нового не було сказано, але навіть про такі прописні істини багато хто, на жаль, забувають, що підтвердила в своєму огляді також Ольга Цилік (компанія FinPR).

Успішний результат всіх починань залежить, в першу чергу, від чітко поставленої мети і завдань на початковому етапі, розподіл пріоритетів і визначення кінцевого споживача. Ігнорування даного етапу стало причиною низької готовності вітчизняних стартапів.

За словами Марка Льюїса на світовому ринку буде зменшуватися кількість інвестицій в країни Старого Світу і гроші будуть вкладатися в менш розвинені країни, що буде стимулювати розвиток нових ринків, так як в молодих країнах знаходиться більше ресурсів, що вимагають капіталовкладень. Так гроші будуть переміщатися з США, Німеччини і Англії в Східний регіон, особливо в Індію. Було також відзначено, що обсяг угод в США на великих ринках буде знижуватися, в той час як ринки, що розвиваються будуть рости.

Також Марк відзначив важливість виходу українських компаній на IPO. Для венчурних капіталістів розміщення акцій - один з найважливіших етапів, так яким чином підвищується ліквідність компанії. Незважаючи на оптимістичні прогнози на початку весни цього року, зараз в Україні спостерігається скорочення компаній, які розміщують свої акції на біржах.

Пан Льюіс наголосив на особливому значенні здорового податкового середовища для привабливості інвесторів і на закінчення додав: "Якщо ви не можете зберегти значну кількість доходів, то немає сенсу інвестувати в цей ринок".

Едуард Шендерович з Kite Ventures, який брав участь в обговоренні інвестиційних критеріїв для стартапів, зазначив, що основна увага повинна приділятися команді, що займається стартапом. Інвестор дивиться на рівень їх професіоналізму, здатність цієї команди реалізовувати проект, а також на злагодженість роботи самої команди. Тільки сильна команда може вивести стартап на світовий рівень. Слабким місцем в українських командах стартаперів є некваліфікований і недосвідчений керуючий персонал. У той час, як вітчизняні фахівці часто і охоче залучаються для реалізації проектів, де потрібна побудова комплексних алгоритмів і складних обчислень.

Богдан Купичів (КМ Core) зауважив, що в Україні існує тенденція: є багато талановитих фахівців, які здатні реалізувати будь-яку ідею, але дуже мало людей, які в змозі довести цю ідею до кінця і продати її. У світі існує міф, що російські та українські компанії ніколи не стануть глобальними - але не варто забувати про приклади зворотного - наприклад про "Лабораторії Касперського". На жаль, серед багатьох компаній існує думка, що краще приховувати своє коріння, які можуть відлякати великих клієнтів.


Investor Day CEE 2010. Фото Наталії Іщенко

Зараз світовий ринок все більше інвестує в «хмарні» проекти: спочатку гроші вкладаються в програмне забезпечення, як в послугу, і потім в «хмарне» програмування. За даними компанії Deloitte, тільки в США за 2009 рік виручка від надання технології «хмарних» обчислень склала 55 млрд. За прогнозами фахівців цієї компанії, до кінця 2010 року даний показник виросте більш ніж на 20%, досягнувши обсягу в $ 70 млрд.

Лоран Жиль (Laurent Gil, Viewdle) був солідарний в позитивній оцінці українського ринку з точки зору перспективи співпраці. Він не раз звертав увагу слухачів на те, що Україну не можна розглядати лише як країну для дешевого аутсорсингу (до речі, зазначу, що Україна в рейтингу країн IT-аутсорсингу займає 11-е місце). Українських фахівців цінують у всьому світі, не лише в Кремнієвій Долині, і дуже шкода, що ми не можемо знайти інвесторів у себе на батьківщині. Свого часу, Лоран теж їздив в Долину за венчурними «ангелами», маючи команду в 40 кваліфікованих інженерів в Україні.

І на завершення.

Серед галузей, в яких протягом наступних 5 років доцільно починати діяльність молодим компаніям, будуть соціальні мережі, нові медіа, телекомунікації та розробка програмного забезпечення. Найпопулярнішими серед інвесторів продовжують залишатися компанії, що пропонують послуги, пов'язані з охороною здоров'я та "зеленими" технологіями.

Молодим стартаперам потрібно вчитися продавати себе, бути поруч зі своїм потенційним споживачем, без сподівань на продажу «по телефону». Також важливо знайти правильного партнера, який буде вас вчити і просвіщати. В ідеалі знайти такого клієнта, який в майбутньому став би вашим партнером. Головне в майбутньому інвестора - його досвід роботи на ринку, на який ви плануєте вийти.

Також потрібно розуміти, навіщо вам потрібні гроші. Головний підводний камінь вітчизняних розробників - це незнання ними свого ж продукту. Важливо залишатися вірним своєму творінню, не відмовлятися від своєї ідеї і вміти говорити «ні», тільки тоді вас будуть поважати.

P.S.

Протягом першого дня Форуму підприємці презентували свої проекти інвесторам, які методом анкетування визначили 3 найбільш інвестиційно привабливих стартапу. Крім реальної перспективи залучити багатомільйонні інвестиції, переможці також розділили між собою призовий фонд у розмірі 10 тис.євро.

I місце: "Zingaya" (Россiя)Сервіс дозволяє здійснювати голосові дзвінки безпосередньо з браузера без інсталяції додаткового програмного забезпечення.
Премія: 6 тис. євро..

II місце: "Thick Buttons" (Украіна)
Зручний інтерфейс для набору тексту на смартфонах з сенсорним екраном.
Премія: 3 тис. євро..

III місце: "Lurista" (Чехiя)
Їх он-лайн сервіс надає страхові послуги для певних продуктів в регіоні CEE.
Проект отримав 1 тис. євро..

0 Коментарів

Залишити коментар

Оставлять комментарии в блоге могут только
зарегистрированные пользователи